KEK TERBAKAR…

Entah kenapa arini tiba-tiba rasa nak buat kek. Kebetulan ada marjerin dalam peti ais aku pun terus ke kedai cari baking powder,telur dan tepung. Sampai rumah terus je bantai marjerin dengan gula. Dalam ingat-ingat lupa resipi buat kek aku bantai buat je. Untuk memastikan resipi aku, aku mesej adik aku sukatan yang betul. Dia pun tak pasti…ah…bantai je la…

Ketung-ketang, ketung-ketang siap la adunan kek aku. Yang sadisnya rumah bujang mana ada oven…apalagi pakai taruk masuk dalam periuk nasi, masak atas dapur gas. Aku ingat masa aku kecik-kecik dulu kakak aku masak dalam periuk nasi gak.

Jeng,jeng,jeng…tak sampai beberapa minit bau semerbak ha…ha…hangit hehe…akhirnya aku dapat makan kek. Ada perasa tambahan sikit….rasa hangit…hehe

bagaikan bersalut coklat hehe

bagaikan bersalut coklat hehe

macam sedap

macam sedap

wow...mmm...

wow...mmm...

About sanggupa

ambo orang biasa selipa jepun baju guni nasik dengan budu naik basikal buruk Lihat semua kiriman oleh sanggupa

6 responses to “KEK TERBAKAR…

Tinggalkan Jawapan

