ismah li…erm..erm…

“ustad,mau ke tandas”.

“hmm…macamana mintak kalo mau ke tandas?”

“ya, ustad! ismah li…ermm…ismah li…bil..erm…”. senyum-senyum terus pusing belakang mencari kawannya.

kemudian datang kembali bersama sekeping kertas di tangan…”ya ustad,ismah li bilkhuruuji ilal mirhadun.”(biarla salah nahu pun asal blh sebut)..aku senyum…

aku tengok di kertas tertulis..”IMG_0007

“tafaddhal….” aku membenarkan.baru mahu melangkah keluar,dia berpusing balik…

“syukran!” ucapnya..aku senyum.

karenah murid-muridku kadang-kadang membuatkan aku senyum sendirian,adakala sampai ketawa…yang pastinya membuatkan aku marah memang selalu.haha…

sanggupa: sesiapa menguasai bahasa bangsa lain tidak akan tertipu.

About sanggupa

ambo orang biasa selipa jepun baju guni nasik dengan budu naik basikal buruk Lihat semua kiriman oleh sanggupa

One response to “ismah li…erm..erm…

Tinggalkan Jawapan

