Aku Pun Sama

IMG_0093

Menemani kawan ke Kota Kinabalu..pelbagai gambar gelagat manusia..mencuci mata mengotor hati..senyum dan masam..kelu dan tutur..hilai dan sepi..terkumpul terpapar..di wajah aku yang kebingungan..

karenah punah manusia..warna warni kehidupan..kejahilan dan kealiman..menjadi satu..aku setitis warna..dalam nyata dunia..di arus ketidak keruan..menunding jari satu..empat berbalik diriku..memandang dina manusia..aku pun manusia..menuduh bodoh..aku menjadi bodoh..meludah ke langit..kemuka sendiri terpercik..

orang membina dosa..aku mengutip sisa..pelahap menjilat..melihat..mata tak bertabir..hati tak berpengembala..merewang seronok..menikmati kejelikan..menanti kebinasaan..

dunia atau manusia..lupa atau sengaja..hidayat atau khianat..maksiat tak bertempat..terjamu si lemah kudrat..keparat!!!

betina bermesra betina..jantan lentok di pangku betina..mahkota tak terlindung betina..paha, betis, dada betina..megah melangkah betina..islam kafir tak berbeza!!!

lagha..aku lagha..nikmat dunia..azab neraka..

nun disana..bagai mutiara di pecahan kaca..berbeza..tidak serupa..gerangan pemikul pahala..labuh tudung ke paras dada..mengubat suasana..bukan malaikat tapi manusia..perempuan bukan betina..rupanya masih ada..manusia yang tidak lupa..manusia yang tidak berdusta..di udara alpa..

IMG_0083

tinggallah aku..dan manusia yang seribu..termanggu-manggu..malu..mengata orang jalang..diri sendiri lupa dipandang..diri sendiri masih hilang..mencari jalan pulang..

sanggupa: pandang diri sendiri sebelum pandang diri orang..

About sanggupa

ambo orang biasa selipa jepun baju guni nasik dengan budu naik basikal buruk Lihat semua kiriman oleh sanggupa

Tinggalkan Jawapan

