Unknown SMS

tika aku keheningan..menunggu perkhabaran..surat berita..tulisan cerita..dalam derita..luahan luka..atau suka..lain ku terima..bukan dia..entah siapa..tidak bernama..entah gila..entah kenapa..bukan bertinta..di skrin dibaca..”sudikah kamu menjadi teman sms saya?’

angkara siapa..aku dimangsa..aku tertanya..kenapa?siapa?..aku terima..”berkongsi masaalah buleh saja.”

simpati dan bimbang..mungkin dia perlukan bantuan..atau sedang kesunyian..sebagai kawan..dikatakan sombong aku bimbang..aku menumpang..di tanah orang..

aku mula bosan..serabut dilayan..si bangsa brunei campur kadayan..setiap hari malam siang..bertanya “sudahkah aku makan?”..aku tak tahu siapakah gerangan..apa dia mahu?..kenapa aku?..

malam ini malam keputusan..maunya belanja aku  makan..aku menolak sopan..aku memberi jawapan..usah berhubung tanpa tujuan..

manusia..kesunyian..mencari teman..mengharap harapan..pada makhluk tuhan..yang  bergantung harapan..pada tuhan..

sanggupa: Hanya Allah tempat bergantung harapan

About sanggupa

ambo orang biasa selipa jepun baju guni nasik dengan budu naik basikal buruk Lihat semua kiriman oleh sanggupa

Tinggalkan Jawapan

