USTAT ni CIKGU ka?

IMG_0017

USTAT ni CIKGU ka? seorang anak kecil bernama Anaqi bertanya.

“a’a..” aku jawab dalam senyuman.agak lucu soalan dia..

“ustat da kawin?” waa..soalan bagus ni..mau bagi kakak ke ni haha…

“blum..” jawapan aku ringkas.

“ustat ada cewek?” makin panas soalan budak ni yang baru berumur 9 tahun.

“na da..” aku masih tersenyum dengan soalan-soalan yang ditujukan.

“ustat mau ka cikgu Lydia?dia mau USTAT yang kerja CIKGU.” aku tak tahan ketawa.aku mentup muka dengan buku sambil ketawa haha..

“mana kamu tau?” aku cuba mencungkil imaginasi budak ni.

“dia cakap USTAT yang kerja CIKGU yang selalu pegi masjid ustat la..” waaa..haha..aku terus-terus ketawa…pandai-pandai budak ni reka cerita.padahal aku tak pernah kenal pun dengan Lydia ni dan Lydia pun tak pernah kenal aku.

P/S: Lydia cikgu cina yang mengajar di sekolah budak tu yang tak pernah aku kenali dan tak pernah mengenali aku..

sanggupa: dengarlah nasihat walaupun dari seorang budak..asalkan ianya nasihat yang baik

About sanggupa

ambo orang biasa selipa jepun baju guni nasik dengan budu naik basikal buruk Lihat semua kiriman oleh sanggupa

4 responses to “USTAT ni CIKGU ka?

Tinggalkan Jawapan

