KEMBALI KE MAKTAB

cuti sekolah bermula…aku kembali menjadi pelajar maktab…meneruskan perjalanan kehidupan untuk bergelar seorang guru.mengutip pengalaman ilmu daripada pensyarah-pensyarah yang turut mengorbankan usia dan masa demi mendidik guru yang bakal mendidik murid..

mengeluh itu sudah pasti kerana terpaksa mengorbankan sedikit waktu cuti yang sepatutnya aku berada di kampung halaman.hampir setahun kedatangan aku ke sabah tanpa sesaat balik menjengah kerinduan yang berkubu di laman cinta.Huff~

sebelum memulakan perjalanan, dalam kepala aku hanya memikirkan dua perkara…gambar dan hambar…huhu..bermain dalam kepala aku di mana shot-shot yang menarik sepanjang keberadaan aku di maktab nanti.sepanjang perjalanan aku hanya nampak pemandangan,pemandangan,langit..luas,awan..berbunga,leading line dan macam-macam lagi berkaitan gambar…

gambar-gambar yang bermain menghalau terbang perasaan hambar  bersama angin yang bertiup memecah dilanggar motor kesayanganku.bagaikan hilang kesemua perasaanku yang terkandung selama ini.aku hanya fikir gambar,gambar,gambar…biarkan ianya berlalu..jauh..jauh..dari hatiku..mindaku..benakku..kerana aku tak mahu ada orang tersiksa kerana aku..dan aku merana kerana perasaanku..perasaan yang mendera..HUff~mungkin inilah yang dimahu..

aku kembali ke maktab seperti aku yang dahulu..agaknya aku ketemu diriku atau masih teragak-agak siapa aku..ahhh….peduli itu..!!!suatu masa akan ketemu.itupun kalau masih belum layu..

sampai di maktab…

sanggupa: pada dirimu, keagungan Allah..kamu milik Allah..rohmu akan diambil balik,jangan rosakkan dengan perkara yang bodoh..

 

About sanggupa

ambo orang biasa selipa jepun baju guni nasik dengan budu naik basikal buruk Lihat semua kiriman oleh sanggupa

One response to “KEMBALI KE MAKTAB

  • delyla

    cegu supo ganah jah…

    naik motor nh ronda2 kt sabah ke?

    p/s: pada dirimu, keagungan Allah..kamu milik Allah..rohmu akan diambil balik,jangan rosakkan dengan perkara yang bodoh.. – sgt memberi kesan tp tak terjangka akannya

Tinggalkan Jawapan

