sahabat fesbuk..

pagi-pagi buka fesbuk.baca komen-komen kawan-kawan.tiba-tiba aku terbaca status kawan aku satu urang ni.entah kenapa aku rasa macam sedikit getar dalam hatiku.setahu aku kawan aku ni selalu bersedih.bila dia ada masalah jangan harap la dapat cakap dengan dia.dia akan berdiam diri sehingga stabil.macam beruang kutub berhibernasi musim sejuk haha..

sejak akhir-akhir ini aku jarang berhubung dengannya kerana dia sedang bergelumang dengan peperiksaan dan masalah peribadi yang komplikated.aku tidak tahu,tapi setiap kali aku hubunginya dia diam itu ertinya dia ada masalah dan tak mahu diganggu.jadi aku biarkan dia bersama masalahnya..menunggu saat dia stabil.bukan tak mahu tolong tapi dia yang tak tahu macamana mau minta tolong.

dalam masa itu adalah juga berhubung melalui fesbuk atau YM..yang aku hairan sekejap cakap elok-elok je tiba-tiba dia mengamuk,offline.aku pun hairan.bila ditanya kenapa tak mahu cakap.dalam fikiran aku senang-senang saja…aku fikir mungkin dia tak mahu berkawan dengan aku,dan sengaja mencari alasan.aku sedia menunggu cakapnya itu..tapi tidak pernah keluar pun.aku mula jadi bingung dan akhirnya aku lebih baik berdiam diri kerana kalau berhubung aku yang sakit hati sebab dia akan offline tiba-tiba atau terus diam.huFF~

tapi pada pagi ini kelihatannya seperti dia dirundum masalah.apakah masalah ini membuatkan dia sampai terkunci mulut.alangkah kasihan dirinya menanggung penderitaan sendirian.apa aku boleh buat?hanya doa yang ku titipkan.aku tahu,nasihat hanyalah penyedap hati tapi untuk menanggung itu amat berat.

dan aku berharap masalah itu bukanlah berpunca dari aku.jikalau bermulanya masalah itu daripada aku,aku minta diri untuk menghilangkan kesedihan dia.apa yang aku harapkan adalah segugus senyuman darinya yang sentiasa terukir dalam hidupnya.

Ya Allah..kau cabutlah punca kesedihan yang terbungkam di hati sahabatku ini.kau tabahkanlah hati dan imannya dalam menempuh ujianmu.kau ukirlah dihatinya senyuman.Engkaulah yang maha Pengasih dan Penyayang..

About sanggupa

ambo orang biasa selipa jepun baju guni nasik dengan budu naik basikal buruk Lihat semua kiriman oleh sanggupa

6 responses to “sahabat fesbuk..

  • delyla

    bagus nya ada kwn gini

  • delyla

    ada ssetengah org x suka kongsi masalah lebih2 lg kalu yg terlalu peribadi. mungkin tamau org pandang rendah atau malu dgn masalah sendiri. langkah terbaik adalah dgn berdiam diri dan simpan masalah utk diri sendiri. org kata meluahkan perasaan adalah salah satu cara utk mengurangkan beban masalah tp adakala sebaliknya di mana kita akan mengundang masalah yg lain pula. ada masa kita rasa nyesal. apa pun terpulang la pada individu itu sendiri.

    • sanggupa

      bg ambo..brkongsi atau meluahkan masalh pd orang membuatkan rasa sedikt tenang.
      ambil nasihat dan pndagan orang untuk ukur dgn diri kita
      bukan telan bulat2…masalah kita dan masalh org berbeza,sbb tu pnyelesaiannya berbeza.jgn ambl pyelesaian orang org mslah kita yg tidak sama

      • delyla

        tenang… yup mungkin terasa kurang sket beban yg bersarang dlm pale.

        tp npe rsa nyesal setelah meluahkan segalanya??

        ntah mungkin berbeda bg org lain tp saya lebih suka pendam masalah yg terlalu peribadi x sanggup utk berkongsi. tp saya suka minta pandangan org lain hehe n im a good listener too😉

  • delyla

    holla bagus ada kwn yg ambil berat yg sudi membantu walaupun sekadar mendengar… itu sudah memadai

Tinggalkan Jawapan

