padan muka

assignment belum siap lagi.sijil-sijil untuk praktikum ada di rumah di Membakut.tiba-tiba pagi ni kena minta hantar segera…adus!!!

assignment aku tak heran,boleh buat sekejap je..masalahnya kena balik ambil sijil-sijil kat rumah tu yang malas…jauh…

nah,aku siapkan dulu assingment yang ditugaskan bebearapa bulan yang lalu.hari ni kena hantar,pagi ni baru buat..hebat!!!haha…siap je assingment,aku berkemas memasukkan baju ke dalam beg.selesai solat zohor,terus memecut ke Membakut…

sunyi…taman desa jaya kelihatan sunyi…begitulah keadaan taman desa bila cuti sekolah.kebanyakan penduduknya adalah cikgu dari semenanjung.bila cuti jadi macam padang pasir lah..sesekali angin bertiup di bawah panas matahari mengingatkan aku cerita cowboy masa kecik dulu..

aku ke pekan membakut untuk selesaikan urusan potostat sijil dan buat gambar pasport..tidak meriah…orangnya tidak ramai seperti biasa..kedai makan pun tidak ramai pengunjung.ke mana semuanya..petang kot..aku sampai di membakut dalam pukul 4 petang..

selesai urusan terus aku balik ke rumah.bersiap solat asar terus memecut ke KK balik…sampai KK pukul 6 lebih…

tak pernah aku terfikir untuk balik ke rumah sewa sesingkat masa begitu.hari ini aku buat..kalau jarak itu dekat aku tak hairan..ini jaraknya dalam 80 lebih kilometer..naik motor lagi tu…fuHH..dasyat..

itulah kalau buat kerja bertangguh..sapa yang susah kalau bukan diri sendiri haahaa

About sanggupa

ambo orang biasa selipa jepun baju guni nasik dengan budu naik basikal buruk Lihat semua kiriman oleh sanggupa

Tinggalkan Jawapan

