Park The..

Ya Allah,selamatkan Mohd Zaki

aku terima MMS dari Bad tertulis “keadaan Park The sekarang.”aku donlod MMS tadi tapi gagal..aku cuba lagi tapi tetap gagal.aku membiarkan telefon berada di sisi laptop kerana aku sedang sibuk mengemaskini dua blog dan flikcr potopages menguplod gambar-gambar terbaru aku di Kudat di samping melayan fesbuk.aku sms Bad menanyakan kenapa dengan pakdo tapi tidak berbalas.

sewaktu aku mahu tidur,mms berjaya dan aku amat terkejut melihat gambar pakdo terlantar di hospital dengan aksesori pesakit tenat….aku mula gelisah,cuba pejam mata tapi tidak berjaya.aku hubungi bad tapi tidak berjawab..

pakdo merupakan sahabat aku paling rapat masa di UIA dulu.sikapnya yang kelakar dan selamba membuatkan ramai orang suka berkawan dengannya.pakdo yang memberitahu aku Romat sedang menghadapi kanser.kali ini dia sendiri sedang bertarung di hospital.

kenangan bersama pakdo memang best..membonceng motor bersama,pergi KL bersama,lepak bersama,jatuh motor sewaktu WILLY bersama,dan banyak lagi perkara yang aku lakukan bersama.dari segi pemakaian nampak ganas tapi hatinya baik..dan dia memang baik..gurauan ejek mengejek adalah biasa antara kami kerana tidak ada terasa hati.sewaktu krisis kumpulan dikir barat aku masih bersama dengannya..boleh dikatakan pakdo ni orang hormat dan takut dalam dikir kerana sikapnya yang tegas dan kelakar.

pagi ini aku dapat tahu pakdo mengalami eksiden terbabas motor sewaktu perjalanan ke pertandingan dikir barat MAKUM.selepas eksiden dia sempat menelefon kawan-kawan yang berada di tempat pertandingan.aku tak tahu bagaimanakah keadaanya teruk atau stabil..melihatkan gambar itu agak teruk juga…

satu persatu kawan aku diuji dengan ujian yang berat..Ya Allah kau selamatkanlah kawan-kawan aku dalam menghadapi ujianMu ini.Kau selamatkanlah Mohd Zaki  bin Yaacob, dan berilah dia kesihatan..amin…

sama-sama kita doakan kesihatan pakdo ki..

About sanggupa

ambo orang biasa selipa jepun baju guni nasik dengan budu naik basikal buruk Lihat semua kiriman oleh sanggupa

10 responses to “Park The..

Tinggalkan Jawapan

