PERGINYA SAHABAT

Nurahmad Toyyib yang pernah aku ceritakan dulu dalam blog ni telah lama kemali ke rahmatullah. Sering aku teringat akan arwah terutama bila aku balik kampung.

Malam ni tika aku membelek helaian blog aku terjumpa posting lama mengenai arwah. Tika itu beliau masih hidup…tergerak hatiku menulis saat akhir aku berjumpa dengannya.

Ketika aku kerumah, beliau sedang termenung di siring kolam belakang rumahnya. Berpelikat serta baju pagoda berjalan menuju kearahku. Aku sempat berbual dengannya. Ketika bercerita dia mengadu tidak dapat makan. Hanya buah oren dan laksam yang mampu ditelan. Seketika berbual beliau merasa penat dan aku menyuruhnya baring tapi beliau tidak mahu kerana ingin meluangkan masa bersamaku berbual kerana begitu lama tidak berjumpa setelah grad dari uia.

Aku mengharapkan beliau sembuh..namun Allah menjemputnya dahulu..bila aku balik ke Sabah, sehari selepas berjumpa dengannya…aku terima mesej yang beliau telah tiada…padahal hari aku berjumpa dengganya ada beliau memberitahu hari itu dia akan buat kimo. Namun akibat penyakit hati yang didertainya beliau terpksa dibawa ke hospital sebelum sempat kimo kanser…akhirnya beliau pergi untuk selamanya…

Setiap kali aku pulang aku teringatkan arwah ingin melawat pusaranya tapi sampai sekarang aku tak kesamapaian.

Semoga Allah merahmati dan mengasihi rohnya dan ditampatkan bersama para solehin…IMG_20140905_090148

About sanggupa

ambo orang biasa selipa jepun baju guni nasik dengan budu naik basikal buruk Lihat semua kiriman oleh sanggupa

Tinggalkan Jawapan

